Finansinio švietimo savaitė: kaip užauginti finansiškai atsakingus vaikus?

        Kovo 9-17 d. Lietuvoje šurmuliavo Vaikų finansinio švietimo savaitė! Šios savaitės metu susitikimuose su savo sričių profesionalais dalyvavo beveik 3000, tarp jų ir Ignalinos r. Naujojo Daugėliškio – daugiafunkcio centro, moksleivių, kurie siekė suprasti, kas yra finansai ir kaip juos valdyti.

        Kovo 12 d. socialinės pedagogės iniciatyva, 40 – iai moksleivių organizuotas susitikimas su gyvybės draudimo UAB „BONUM PUBLICUM“  direktoriaus pavaduotoja, valdybos nare Liudmila Damuliene.
        Specialistė moksleiviams pravedė finansinio švietimo pamokėlę „Gyvybės draudimo esmė ir nauda“.  Jos metu buvo papasakota apie draudimo ištakas, beje, siekiančias 1700 m.pr.Kr., kuomet karavanų prekeiviai tarpusavyje pasirašydavo bendrus susitarimus atlyginti nuostolius, jei būtų nukėntėję nuo užpuolikų. Jau tada buvo suprantama, kad ilgose kelionėse nė vienas nuo jų nėra apsaugotas. Kalbėta apie draudimo šakas: negyvybės ir gyvybės draudimą, koks gyvybės draudimas yra kaupiamasis, o koks rizikinis. Ką ir kodėl reikėtų drausti? Mokiniai labai nusivylė, kai į klausimą, ką reikėtų pirmiausia apdrausti gyvybės draudimu, gavo kiek netikėtą jiems atsakymą: „Deja, vaikai yra nuolatinis išlaidų šaltinis ir pajamų į šeimą jie neatneša, todėl pirmiausia reikėtų drausti tuos asmenis šeimoje, kurie yra pagrindiniai šeimos maitintojai ir yra už kažką (tėvus, vaikus, įsipareigojimus bankui...) atsakingi“.
        Mokiniai, siekdami aiškintis sąvoką „turtinis interesas“,  bandė atsakyti ir į provokuojantį klausimą, kiek gi kainuoja gyvybė. Atsakymų būta daug ir labai įvairių ir, kaip gerb. Liudmila, sakė „šiuo klausimu ginčytis galima iki begalybės“, po to papasakojusi, kaip gi ji vis dėlto apskaičiuojama. O apskaičiuoti ją galima pagal tai, kiek žmogus atneša pinigų į šeimą, t.y., kiek šeima praras pinigų, mirus maitintojui. Čia ir išaiškėja sąvokos „turtinis interesas“ reikšmė.
       Draudimo specialistė pateikė begalę draudžiamųjų ir nedraudžiamųjų įvykių pavyzdžių, aktyviai apie juos diskutavo su moksleiviais, o pamokos pabaigoje kai kuriem jų padovanojo atsivežtų lauktuvių. Bene labiausiai pasisekė Simonai, dovanų asmeninių finansų valdymui gavusiai kiaulę taupyklę.
        Dėkojame Liudmilai Damulienei už išties kitokią pamoką. Jos dėka mokiniai suprato, kad finansų pasaulis tikrai yra sudėtingas ir jo reikia mokytis.

Vyr. socialinė pedagogė Ramunė Kliaugienė

 

Dabar naršo

Dabar svetainėje 25 svečiai (-ių) ir narių nėra